🔸 ضرر کیت مکش چیست؟

یک هواکش اصلی در یک خودروی عادی چگونه کار میکند؟ با نصب لوله هواکش اسپرت به همراه توربوفن و یک فیلتر هوای اسپرت درجه یک، افزایش محسوس شتاب خودرو، کاهش مصرف سوخت خودرو، افزایش راندمان و کارکرد روان تر موتور خودرو حاصل خواهد شد. برای تقویت این بخش از پرشیا میتوانید از لولههای اگزوز تقویتشده یا اسپرت استفاده کنید که به دلیل داشتن قطر بیشتر و مبدل کاتالیزور ارتقاءیافته، قدرت خودرو را به مقدار قابلتوجهی افزایش میدهد. با مطالعهی راهنمای خرید امن، آسودهتر معامله کنید. منبع توسط یک سری معابر و اتاقک هایی که با عایق فایبرگلاس روینگ ساخته شده است که این اتاقک ها به صورت هماهنگ ساخته شده اند و با تداخل صوتی باعث کاهش و کنترل صدای خروجی می شوند. شکل هدرز ماشین به صورت لوله هایی است که ابتدا به صورت سه و یا چهار لوله مجزا از یک طرف متصل به یک فلنج فلزی شده و از طرف دیگر لوله ها به هم متصل شده و در نهایت تشکیل یک لوله کلفت تر را میدهند و در آخر نیز یک فلنج کوچکتر بروی آن لوله نهایی متصل میشود. سوپرشارژرها بلافاصله بعد از روشن نمودن و چرخش موتور، در سرویس قرار میگیرند و هوای فشرده را در اختیار موتور قرار میدهند هر چند این میزان تقویت اولیه برای موتور، خیلی اندک است ولی به تدریج با دور گرفتن موتور افزایش مییابد و حاصل آن افزایش آرام و یکنواخت توان موتور است.

در صورت استفاده از بنزین معمولی با اکتان پایین موتور شما در زمان کارکرد در حالت تمام گاز دچار پدیده ضربه زدن Knock در سیلندر میشود (به دلیل اینکه بنزین معمولی در دما و فشار کمتری به حالت خودسوزی دچار میشود) بنابراین قبل از جرقه زدن شمع، مخلوط سوخت و هوا محترق شده و این هم باعث افت توان موتور و هم ضربههای قوی در محدوده سر سیلندر میشود. جلو پنجره، از قطعات چشمگیر خودرو است؛ بنابراین به کارگیری یک جلو پنجره بزرگ و زیبا در خودرو پژو 405 می تواند به سادگی قدرت خودرو را به رخ بکشد. این قطعات می توانند تا 50 درصد قدرت موتور را افزایش دهند که یک عدد بسیار مناسب و شگفت انگیز می باشد. وقتی قیمتها را محاسبه کردیم دیدیم برای رسیدن به این هدف دهها میلیون هزینه پیش روی ماست در حالیکه اگر هیوندای کوپه مدل 2008 را فروخته و فقط کمی بیشتر از همین مقدار پول تیونینگ را روی آن بگذاریم، میتوانیم یک جنسیس کوپهی 2010 بخریم تا علاوه بر خرید خودرویی 2 مدل بالاتر و رسیدن به خواستههایمان، دردسری هم تحمل نکرده و خودرویی استاندارد بدست آوریم (البته منکر لذت تیونینگ یک خودرو و حس خوب منحصر بفرد بودن نمیشوم.

تغییر روکش صندلیها یکی از کارهای بسیار جذاب برای اسپرت دوستان است که کمتر پیش میآیند انجام نشده باشد و یا روکش فرمان ماشین به همین شکل. یکی از اقداماتی که در بحث تیونینگ پرشیا مطرح است، سیاه کردن ماشین است البته نه اینکه رنگ ماشین را تغییر دهند. سپرهای عقب و جلو می توانند متناسب با همان حجم و فضا به حالت های متفاوتی تغییر پیدا کنند که این نوع تغییر وابسته به تغییر سایر بخش های خودروی شما است؛ مثلا اگر تمامی تغیرات تیونینگ خودرو در جهت نشان دادن ظاهری قدرتمند و خشن در خودرو باشد، قطعا یک سپر ظریف و کوچک نمی تواند این قدرت را القا کند و بایست از سپری با خطوط ناملایم و حجیم تر استفاده کرد . دو نوع سیستم ورودی هوا وجود دارد که با نامهای «مکش هوای کوتاه» و «مکش هوای سرد» شناخته میشوند. سیستم توربو شارژ یا سوپر شارژر نقش مهمی در تقویت موتور پژو پرشیا دارد. بکارگیری سیستم تنفس طبیعی به همراه کیت های خنک سازی هوا Cold air intake در تیونینگ پرشیا ، باعث بهبود عملکرد این خودرو در سرعت های بالا می شود.

استفاده و بکارگیری میل سوپاپ های اسپرت در تیونینگ پرشیا ، به اندازه ی بیشتر باز شده و حجم بیشتری از هوا و سوخت وارد سیلندر های موتور خودرو شود. در داخل پژو پرشیا همچنین کنسول وسط ماشین میتواند از قسمت های قابل استفاده برای اسپرت کردن پرشیا به حساب بیاید. میللَنگ قطعهای در موتور پرشیا است که حرکت خطی پیستونها را تبدیل به حرکت دورانی میکند. پس می توان شلنگ بخار روغن را به وسیله یکی از تبدیل ها به سوراخ زیر فیلتر وصل کرد. میل لنگ معمولاً به وسیله یاتاقان روی بلوک سیلندر سوار میشود و قطعهای بنام «بغل یاتاقانی» خلاصی یا لقی طولی میل لنگ را تنظیم میکند. امروز میخواهیم راهکار های افزایش شتاب خودرو به دو روش اتمسفریک و غیر اتمسفریک را به شما عزیزان آموزش دهیم و در دو بخش کلی اتمسفریک و غیر اتمسفریک در مورد آن گفتوگو کنیم. اما نکته مهم این است که اگر ریمپ ایسیو توسط افراد متخصص انجام شود علاوه بر اینکه عمر موتور را کم نمیکند بلکه می توان بعضی از مشکلاتی که کمپانی به دلیل برخی از مسائل مجبور با اعمال محدودیت شده برداشت و همین کار منجر به افزایش راندمان و افزایش عمر موتور شود. پس سعی کنید جنس لوله و مخزن اگزوز خود را از استیل صاف و صیقلی انتخاب کنید تا دود و جریان هوای خروجی، بتواند بدون اصطکاک و با شتاب زیادی از خودرو خارج شود.