زانتیا چند دسته موتور دارد ؟

ساخته شده از بهترین متریال آلیاژی و بوش داخلی برنجیدسته موتوردوسرپیچ زانتیا با بالاترین گرید تولید در کشور به وسیله به روزترین دستگاه های موجودبه دست برترین مهندس های کشور با داشتن مهندسان جوان ایرانیدر خطوط تولید خود توانسته قطعه ای مطابق با آخرین استاندارهای جهانی و مشابه نقشه های peugeot citroen فرانسه با بالاترین کیفیت ممکن در کشور تولید و عرضه کند و عمر دسته موتور را تا 24 ماه افزایش داده است . پس از پایان تولید این خودرو در فرانسه شرکت خودروسازی سایپا در ایران در بین سال های 2001 تا 2010 میلادی این اتومبیل را در تهران تولید کرد . موتورها و سیستم انتقال نیرو در نظر گرفته شده برای زانتیا همان موتورهای مشترک در گروه پی اس آ از ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر خطی تا ۲٫۹ لیتری شش سیلندر وی شکل بنزینی و همچنین از ۱٫۹ لیتری دیزلی تنفس معمولی تا ۲٫۱ توربو دیزل بودند. 50 % از این ضربه ها به دسته موتوردوسرپیچ زانتیا و کل موتور وارد میشود. بلکه دسته موتور پس از دریافت ضربه های وارده ناشی از چاله های خیابان ها و پستی بلندی ها به وسیله سیستم جلوبندی و تعلیق به شاسی ها منتقل میشود.

دسته موتور دو سر پیچ ( Engine support mount ) زانتیا یکی از اجزای مهم و پر مصرف جلوبندی زانتیا میباشد . یکی از پیچ های این دسته موتور به موتور و پیچ دیگر آن به بدنه خودرو متصل می شود . خودروی زانتیا 3 دسته موتور دارد که دسته موتور دو سر پیچ تیپ 5 یکی از این آنهاست. به زبان ساده میتوان گفت نرمی و راحتی موتور را دسته موتور دو سرپیچ بر عهده دارد . دسته موتور دو سرپیچ زانتیا نقش مهمی در بهتر کار کردن مجموعه کل موتور دارند و علاوه بر آن عملکرد صحیح دسته موتور دوسرپیچ زانتیا طول عمر بیشتر داشبرد و قطعات داخل موتوری می شود زیرا فضای بدون لرزش برای طول عمر تمامی قطعات خودرو بسیار مهم و ضروری است . چه عواملی باعث معیوب شدن دسته موتور دو سرپیچ زانتیا می شود ؟ نقش دسته موتور فقط به این موضوع مرتبط نیست. ابتدا برای تعویض دسته موتور دوسر پیچ زانتیا با مکانیک و یا استادکار خود مشورت نمایید. به طور معمول خودرو ها 3 تا 4 عدد دسته موتور دارند. این موتور به فاصله کوتاهی جای موتور کاربراتوری xu9 2c رو بر روی 405 هم گرفت و پس از اون دیگه xu9 2c کلا در داخل بر روی هیچ خودرویی نصب نشد .

وی همچنین در تکمیل آشنایی با موتور جدید XUM میافزاید: در این موتور به منظور کاهش وزن و اهداف مربوط به مصرف سوخت، پیستون کامل طراحی شده و در طراحی رینگهای جدید از شرکت ماهله آلمان بهره گرفته شده است. قدیمی بودن طراحی کابین و ظاهر آن با قیمت نسبتا بالایش به هیچ عنوان همخوانی ندارد. هیوندای جنسیس کوپه، یکی از معدود خودروهای قابل خرید با این بودجه است که البته نمونههای بسیار تمیز و مدل بالای آن قیمتی بیش از صد میلیون تومان دارند و طبق عرف بازار، کف قیمت نمونههای چند لکه رنگ تمیز این خودرو (مدل ۲۰۱۰) به حدود ۹۰ میلیون تومان میرسد. این گیربکس را به صورت صفر کیلومتر نمیتوانید پیدا کنید پس بنابراین توصصیه میکنم به دنبال نسخه استوک اروپایی پلمپ بگردید ، این گیربکس ها معمولاً با قیمت 5 میلیون الی 8 میلیون تومان فروخته میشوند. برند اصفهان دیگر تولیدکننده این سپر است و در محدوده ۵۵۰ هزار تومان در بازار یافت می شود. این سیستم شامل چندین سنسور برای تشخیص وضعیت خودرو می باشد که این سنسور ها دائما در حال ارسال اطلاعات وضعیت تعادلی خودرو به ECU (کامپیوتر مرکزی) می باشند وECU برای تنظیم تعادل، بسته به قرار گرفتن در پیچ یا مواجهه با دست انداز یا موارد دیگر برای متعادل کردن خودرو، بوسیله پمپ، فشار هیدرولیک را در سمتهایی که لازم است بالا می برد و اگر لازم باشد در سمتهای دیگر پایین می آورد و بدین ترتیب سمتی که فشار هیدرولیک بیشتری بر آن وارد شده، بالا میرود و سمتی که فشارهیدرولیک آن کم شود پایین می آید و میله تعادل (Anti Roll Bar) در حالت تعادل قرار می گیرد،تمامی این مراحل در ۱۰ میلی ثانیه انجام می شود.

لازم به ذکر است که مثلا در خودروهای BMW این سیستم فقط در سری های۸،۷ وZ8 استفاده شده و هر ۳ آنها خودروهای لوکس و گرانقیمتی هستند که این امر نشان دهنده تکنولوژی بالای خودروی زانتیا است با وجود اینکه در سال ۱۹۹۳ تولید شده است . پارس دوگانه هیچ گاه به محبوبیت سایر برادران خود در ایران نرسید. اینقدر به خاطر چند لیتر مصرف اضافه تر ، توی سر Xu7 نزنید و tu5 رو به عرش نرسونید . استفاده از رینگهایی به غیر از سایز فابریک رو عمل ترمز و تعلیق تاثیر منفی شدیدی دارد. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که سیستم ترمز زانتیا چیزی در حد پراید است اما با این تفاوت که عملکرد ایربگ زانتیا از میزان خسارت و آسیبدیدگی سرنشیان به طور چشمگیری کاهش میدهد. همچنین به وسیله دستی و با دکمه کنار ترمز دستی نیز قابلیت پایین و بالا بردن خودرو برای قراردادن آن در ۴ حالت مختلف، میسر است، که از این حالتها برای مقاصد مختلفی استفاده می شود که ۲ حالت آن برای انجام سرویسهای خودرو، یکی برای رانندگی عادی و دیگری برای رانندگی در جاده های نامناسب و پردست انداز با سرعت پایین در نظر گرفته شده است.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از موتور زانتیا ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.