رینگ پیستون پژو ۲۰۶-tu5 – گروه کربالی تولید و تامین قطعات خودرو، لوازم یدکی خودرو

همینطور از سوی دیگر اصلی دقت بهنصب سیستم CVVT شاهد ضعف و بهاصطلاح اندک آوردن ماشین در زمان به کارگیری از کولر نبودیم. باتوجه بهاینکه مهندسان تحقیقات موتور درصدد سبکسازی و کمتر تراکم قطعات برآمدند، براین اساس میتوان شاهد قدرت و گشتاور بخش اعظم از این موتور کمحجم بود. دارای توجه بهاینکه هر خودرو 15 دقیقه در اختیار اصحاب رسانه قرار داشت و از ابتدا خودروها اهمیت کولر پر‌نور آزمون شد، دمای موتور از 79 جايگاه فراتر نرفت که خود موجب کاهش فساد قطعات دوار و مهم موتور نیز خواهد بود. چون سیستم در دست گرفتن پایداری الکترونیکی همین خودرو براساس حرکتهای نمایشی و شبیهسازی تست گوزن (موس) که به وسیله خبرنگار روزنامه «دنیایخودرو» انجام شد، بهلحاظ ایمنی در تراز بالایی قرار دارد. گیربکس پنجسرعته دستی به جهت انتقال توان بهچرخهای جلو حساس ضرایب کوتاه، عجله بهتری را برای اتومبیل مهیا آورده هست و سیستم کلاچ تارا هم نسبت بهسایر محصولات مجموعه صنعتی ایرانخودرو حساس مکانیزم نرمتری یار شده هست تا در راستای رانندگی راحت، امتیاز بالایی را به دست آوردن کند. کلاستر (مجموعه پشت آمپر) اساسی تلفیقی از آنالوگ و صفحهنمایش دیجیتالی یار است و غربیلکفرمان تارا هم خوشفرم و مشابه ماشینهای بهروز بوده و دکمههای کروزکنترل، لیمیتد و کنترل سیستم صوتی بر روی آن تعبیه شده است. پژو ۲۰۶ به عامل بوش خشک بودن سیلندرها، امکان خوبی برای توربو شدن داراست و به گفتهی dp-engineering (یکی از بهترین تیونرهای پژو) موتور TU5 اهمیت ۱.۶ لیتر حجم، توان پرخوران تا ۳۰۰ اسببخار را به یار پیستون و شاتون استاندارد سوله دارد! گاه این یگانه بودن می تواند به سوار شدن بر یکی از ۵۰ دستگاه مازراتی فندی جهان، که در تهران تردد می کند، ختم شود، گاه می تواند در قالب ورژن ای مختلف از پژو ۲۰۶ به صحنه بیاید. نه تیپ ۲ میباشد و خیر تیپ ۵، نه افت میزان مرغوب بودن را به خود چشم و نه این که ترمزهای عقبش ظرف ای شده باشند! میل لنگ TU5 ساخت عظام، مطلوب به جهت پژو 206 تیپ 5 است. برای شروع به یک ۲۰۶ تیپ ۵ سرحال و خیس و تمیز نیاز دارید، توصیه می کنم اکثر در جستجوی مدلهای تولید ۱۳۸۵ به ذیل باشید، در صورتی که از حیث فنی و شاسی سلامت باشند، به یک‌سری استدلال به جهت تقویت مناسبتر هستند. از مهمترین ویژگیهای کابین تارا که میتوان امتیاز بالایی در این بخش بهآن داد، صندلی راحتتر نسبت بهسایر محصولات گروه صنعتی ایرانخودرو، دسترسی آسان بهتنظیمات سیستم تهویهمطبوع، زاویه مطلوب فرمان نسبت بهقرارگیری راننده و سهولت در ورود و خروج از کابین اتومبیل میباشد که نشان از ارگونومی مناسب این ماشین دارد. اما ماشین آیتم تست، فاقد دریچههای سیستم تهویهمطبوع برای سرنشینان عقب بود و تارا در روزگار آزمون رانندگی توسط خبرنگار روزنامه «دنیایخودرو» بهلحاظ عایقبندی صدا و حرارت امتیاز بالایی را کسب کرد. به جهت خلوتتر شدن فضای داخلی نمایشگر هفتاینچی لمسی در کنسول میانی تعبیه شده که در زیر آن هم تنظیمات سیستم تهویهمطبوع سهدایرهای چشمنواز است. زیر چهره مهاجم تارا قلب تپندهای قرار گرفته که زیاد آشناست. گرچه پیشرانههای محصولات پژو در کشور ایران بهموتورهای گرم پر اسم و رسم بودند و در کمترین روزگار ممکن معیوب میشدند، اما در پیشرانه تارا برای نخستینبار از رشته دمنده به کار گیری شده می باشد که در عقب رادیاتور و در جلو موتور قرار دارد. تغییراتی در نسبت کورس پیستون بهقطر پیستون، تغییر در به کار گیری از متریال سبکوزن برای طراحی پیستون و رینگپیستون منتج بهافزایش اقتدار موتور شده است. به این ترتیب TU5 به TU5 پلاس تغییر‌و تحول اسم داد و آنچه پیشرانه تارا را تشکیل میدهد، TU5 پلاس یا TU5P است. جلوپنجره ششضلعی همین اتومبیل اهمیت خطوط تیز بر روی کاپوت چهرهای تهاجمی را بهنمایش میگذارد و بهگفته طراحان تیم صنعتی ایرانخودرو چهره تارا کلیدی استفاده از اِلِمانهای روی چهره یوزپلنگ ایرانی شکل گرفته است. مانیفولد دود استاندارد در سطلزباله جای می‌گیرد و از هدرز و داون پایپ توربو به کار گیری میشود. در یک نگاه کلی به طراحی ظاهری H30 کراس، میتوان گفت که حیاتی یک ماشین معمولی البته دیرین مواجه هستیم که صرفا بخش دیدنی نمای جلویی همین خودرو، چراغهای زاویهدار و مه شکنهای کرومی آن است؛ بخش جانبی این اتومبیل نیز به مهربانی استعمال از فلاپهای تیرهرنگ پلاستیکی مقداری جوانپسند به لحاظ میآید، البته بازهم سایز کوچک چرخها آزاردهنده است. پیشرانه همین ماشین حتی در مقایسه اهمیت دیگر پیشرانه گروه PSA موجود در کشور، فراتر است که البته کلیدی سیستم کاری در حیث گرفتهشده و طراحیشده برای آن سازگار است؛ البته همین گرمای بالا سبب میگردد تا نسبت به کیفیت روغن پاره ای حیاتی باشد. در این قسمت، یک نمایشگر دایرهای در دربین دو دایره کناری که دکمههای کنترل سیستم تهویهمطبوع بر روی آن قرار گرفتهاند، جلبتوجه میکند. همین خودرو در سگمنت J و در جایگاه شاسی بلندهای ریز قرار می‌گیرد البته در واقعیت همانطور که گفته شد، نسبتاً بعدها و ظواهر همین اتومبیل با هیچ یک از کلاسبندیهای جهانی سازگار نیست؛ طوریکه حجم کلی بدنه یادآور ماشین های هاچبک بوده اما طول سیستم تعلیق، باربند نصبشده روی سقف و فلاپ های اطراف خودرو تداعیکننده خودروهای کراس اوور است. از مهمترین آپشنهای تارا دستی میتوان بهسیستم ترمز چهارچرخدیسکی اهمیت سیستمهای ABS، EBD، ESC، TCS، HBA، HSA، دو ایربگ، امر برقی، کروز کنترل، سیستم مالتیمدیا، آینهجانبی برقی و راهنمادار، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، شیشه راننده مجهز بهآنتی تریپ، ایموبلایزر، قفل مرکزی حساس ریموت، ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، تهیه ارتفاع ستون امر تلسکوپی، صندلی راننده با ششحالت تهیه و تنظیم دستی و سرنشین جلو اهمیت چهار حالت، پشت سری صندلیها قابل تهیه و صندلیهای عقب تاشو برای تولید فضای بخش اعظم توشه و سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS اشاره کرد. اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد پیستون پارس tu5 بدست آورید به وب سایت ما مراجعه کنید.