روغن موتور پژو پارس TU5 و XU7 (مشخصات و خرید) – لیلیمگ

مشخصات فنی موتور TU5 به همین ترتیب هست حجم آن 1587 سی سی می باشد و ترازو ی قطر داخلی 78.5 میلی متر همینطور اندازه ی قطر خارجی 82 میلی متر است. ۲۰درصد قطعات حیاتی موتور تغییر‌و تحول کرده می باشد که از آن پاراگراف می توان به میللنگ شاتون، راههای محل ورود هوا میل بادامک مدار روغنکاری سرسیلندر و سوپاپها اشاره کرد. تحت کاپوت این تیپ از خانواده پارس، به عبارتی پیشرانه چهار سیلندر دیرین هشت سوپاپ که مهم کد XU7 شناخته می گردد قرار گرفته است. موتور TU5 بر خلاف موتور خانواده 405 و سمند، موتوری لبریز مصرف و لبریز استهلاک نمیباشد و یکی از موتورهای عالی و مالامال طرفدار بازار سرزمین است. موتور TU5 به یار موتورTU3 در درحال حاضر حاضر یکسری از خودرو های نسل جدید از همین موتورها استفاده می کنند. برای احتراق مواد از یک سیستم انژکتوری به طور کامل اتوماتیک به نام ME 7.4 بوش استعمال می شود همین سیستم به رخ اتومات و بدون اعمال سلیقه آغاز به عمل می کند. پژو پارس اتوماتیک فول تا قبل از رونمایی از دنا لوکس ترین و گران ترین اتومبیل تولیدی ایرانخودرو بود. افرادی که عمده اصلی خودرو سر و کار دارا هستند اهمیت اسم موتور TU5 آشنایی دارند و حتی برای یکبار هم که شده نام این پیشرانه به گوششان خورده ، این موتور بوسیله کمپانی خودروسازی ایرانخودرو در خانواده تولیدی پژو آیتم به کارگیری قرار گرفته میباشد . گیربکس 405 1.8 سنگین نمی باشد ، تو خانواده پژو تقریبا سنگینترین گیربکس برای 405 های 1.9 یا این که به اصطلاح 2000 خومون است که کاربراتوری بودن. برای مقایسه، نسبت حجمی موتور پژو XU7 یا این که به عبارتی پژو 1800 سی سی در حدود 9.3 به یک است. ولی چنانچه سبک رانندگی شما پر هیجان نیست این خودرو را به جهت خرید برگزینید چون دارای شتاب 14.2 ثانیه ای آن برای دستیابی به سرعت 100 کیلومتر ممکن یه خرده احساس کندی می کنید. بصورت واضح همین دستور قابل مشاهده میباشد ، کلیدی ترین بخش خودرو نصیب فنی و پیشرانه آن می باشد که اگر همین موضوع تاییدیه خویش را در تضمین نماید به بخش ظاهری و آپشن ها و دیگر بخش ها می پردازد . موتورهای به فعالیت رفته در این اتومبیل نیز شامل XU7-3L (پارس سال و دوگانه سوز)، XU7-L4 (پارس ۱۶ سوپاپ و اگزک) XUM (پارس ELX) و TU5 (پارس اتوماتیک و LX) میشود. قرار است همین موتور در بهینهسازی جدیدی حجمش از ۱.۸ لیتر به دو لیتر برسد و توان آن نیز از ۹۸ اسببخار به ۱۰۷ اسببخار افزایش یابد و به جهت گازسوزشدن هم تغییراتی در قطعات کلیدی آن شکل خواهد گرفت و حالا حتی در شرایط گازسوز نیز از موتور کنونی پژو ۴۰۵ قدرت بیشتری دارد. از در بین کلیه کلاس های پژو پارس، کلاسهای 13 و 15 بهترین آنهاست و مابقی کلاسها از آپشن هایش کاسته شده است. اهمیت این همه برخی معتقدند همین موتور را می بایست فراموش کرد همانگونه که پژو آن را در سال ۹۵ فراموش کرد. در نقطه نهایی هم بستن درپوش را فراموش نکنید، چون خطر ساخت آتش سوزی به برهان پاشیدن روغن بر روی قطعات داغ موتور وجود دارد. در موتور های ۱۴۰۰ ترموستات از پوسته خود (هوزینگ) انقطاع میباشد و طبیعتا نیازی به ردوبدل کل گروه نیست. هر کدام از آن‌ها دارای ویژگیها و خصوصیات مخصوص به خویش میباشند و مزیتهایی نسبت به دیگری دارند. موتورTU5 در نخست زیر حیث متخصصان پژو سیترئن ساخته شده حتمی به ذکر میباشد بدانید همین نولید اساسی همکاری BMW صورت گرفته است. اما در گونه های جدیدتر ترموستات و هوزینگ دارای هم هستن و ترموستات به رخ یکپارچه داخل هوزینگ قرار گرفته و ۹۱ جايگاه هست! در این موتور شیوه باز و بستهشدن روزنه ورود هوا هیدرولیکی شده که سبب ساز افزایش عمر موتور می‌شود مصرف سوخت این خودرو حتی مهم دقت به ارتقاء حجم موتور کلیدی اصلاحات انجام گرفته ۱۰درصد کمتر یافته است. همین موتور در مقایسه کلیدی جور های قبلی TU5 مبتلا تغییرات متعددی شده که یکی از از آن ها بهبود کارایی تزریق سوخت هست همانطور که مستحضرید هر موتور 4 زمانه به جهت گشوده و بسته شدن روزنه خروجی و سوخت رسانی اصلی یک الگوریتم اختصاصی به خویش است. بعد از استقبال از همین موتور مدرن ، کمپانی ایرانخودرو اساسی سرمایه گذاري مناسب همین موتور را ساکن کرد و در خودرو هاي 405 ، پارس ، رانا ، 206 اس دی ( صندوقدار) و گونه صادراتی سمند LX بکار برد . در شروع ساخت موتور فوق را در دو حالت 8 و 16 سوپاپ تولید می کردند که در ادامه مدل 16 سوپاپ این موتور به ایجاد مجدد ادامه داد. او‌لین خودرو داخلی که از موتور TU5 استفاده کرد پژو 206 بود که پس از آن دیگر مدل های تولیدی جمهوری اسلامی ایران ماشین از این مدل موتور به کار گیری کردند. در صورتی که شما این نوشته را تحسین می کنید، مایلید دیتاها بیشتری در مورد موتور tu5 روی سمند بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.