خرید اقساطی خودرو چینی از کدام برند بهتر است؟

با آغاز تحریم‌ها و حذف خودروسازان پرقدرت اروپایی از بازار خودرو ایران، میدان برای برندهای چینی خالی از رقیب شده است. خودروهای ام وی ام، اولین تجربه خرید و فروش خودرو چینی در ایران را رقم زدند و با کیفیت نامناسب خود، باعث بدبینی خریداران نسبت به خودروهای چینی شدند. بااین‌وجود، دست خودروسازان چینی از بازار ایران قطع نشده است و تلاش چینی‌ها در جهت افزایش کیفیت محصولات و ادامه حضور در ایران، همواره بیشتر می‌شود. نتیجه این تلاش‌ها، تاکنون با شکست‌ها و موفقیت‌هایی همراه بوده است که در ادامه مطلب به بررسی نمونه‌هایی از آن‌ها می‌پردازیم.

تجربه‌های شیرین موفقیت برای خودروسازان چینی

برندهای چینی زیادی توانستند دلِ ‌چرکین شده ایرانیان از خودروهای چینی را دوباره به دست بیاورند و با استفاده از لیست بلند بالایی از آپشن‌های جذاب و ظاهر شیک در بیرون و داخل کابین خودرو، برگ برنده خرید و فروش خودرو را به چنگ آورند.

       بایک (BAIC)

بایک از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی در چین است. بااین‌حال، نام برند بایک برای بسیاری از ایرانی‌ها آشنا نیست. موفقیت این خودروساز در ایران به بازار داغ خودرو سابرینا برمی‌گردد که در مقایسه باهم رده‌های خود و خودروهای داخلی، حرف بیشتری برای گفتن دارد. اگرچه این خودرو مصداقی از کپی‌برداری‌های تولیدکنندگان چینی است و ظاهر آن کاملاً از مرسدس بنز الهام می‌گیرد؛ اما در بازار ایران با استقبال خوبی مواجه شده است و مشتری‌ها از آن راضی هستند. سابرینا از بسیاری جهت‌ها رقیب قدری برای 206 و ساندرو به‌حساب می‌آید.

اگرچه سابرینا تجربه خوبی برای شرکت بایک از فروش خودرو در بازار ایران ایجاد کرده است؛ اما خودروهای دیگر بایک نتوانسته‌اند همان رضایت را ایجاد کنند. سنوا و X25 از دیگر محصولات این برند هستند که مانند سابرینا با استقبال چندانی مواجه نشده‌اند. بااین‌حال، خرید ماشین‌های فول آپشنی مانند بایک X25 دارای مزایایی است که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. این خودرو همچنان از رقبای سرسخت MVM X22 و برلیانس H320 کراس به شمار می‌آید.

       ام جی (MG)

ام جی از برندهای شناخته‌شده و باکیفیت چینی است که مدل‌های مختلف آن در بازار ایران خوش درخشیده‌اند. دوران طلایی این برند به زمان واردات آن برمی‌گردد و اکنون شرکت مونتاژ کننده آن در حال دست‌وپنجه نرم کردن با مشکلات حقوقی و قضایی است. اما این مسئله بر مزایای سدان‌ها و کراس اوورهای برند ام جی تأثیری نمی‌گذارد و همچنان خودروهای آن را می‌توان در لیست محبوب‌ترین‌ها پیدا کرد. به‌این‌ترتیب، اکثر خودروهای برند ام جی در میان خودروهای 300-500 میلیونی قرار دارند (اسفند 99). ام جی RX5 مدل 1397 نیز نام خود را به خودروهای میلیاردی افزوده است و این‌گونه حساب خود را از سایر خودروهای برند ام جی جدا کرده است.

خرید و فروش خودرو ام جی از همان ابتدا و ورود ام جی 550 رونق خوبی پیدا کرد. همچنان می‌بینیم که بسیاری راغب به خرید خودروهای این برند هستند. کیفیت عالی این خودروهای چینی را می‌توانیم مدیون استاندارد بالای انگلیسی‌ها بدانیم که مالکان ابتدایی و اصلی برند ام جی هستند. به‌این‌ترتیب، تعجبی ندارد که با این استانداردها و کیفیت بالا، خرید و فروش خودروهای ام جی رضایتمندی خوبی حاصل کرده باشد.

شکست سخت خودروهای چینی

تمام خودروسازان چینی باتجربه لذت‌بخش موفقیت در بازار ایران روبرو نشده‌اند و نام ایران برای برخی برندها یادآور یک شکست سخت است. برندهایی که در ادامه مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم، ازجمله برندهایی هستند که فروش خودروهای آن‌ها با پیش‌بینی‌های قبلی مطابقت پیدا نکرده است.

       آمیکو (AMICO)

نام آمیکو در میان برندهای ماشین سنگین و خودروهای نیمه سنگین خوش می‌درخشد. بااین‌حال، تغییر رویکرد ناگهانی این برند و تولید وانت دو کابین آسنا با آن استقبالی که انتظار می‌رفت روبرو نشده است. دلیل این شکست تقریبی را می‌توان به ضعف این پیکاپ در موتور و قیمت غیرمنطقی، غیررقابتی و بسیار بالای آن دانست. باوجود انتقادهایی که بر آمیکو آسنا وارد می‌شود، این خودرو در میان برخی آفرود دوستان، طرفداران خود را پیداکرده است. ابعاد بزرگ و وزن سنگین این خودرو توسط یک موتور 2.4 لیتری که قدرتی برابر 143 اسب بخار تولید می‌کند و گشتاور آن 200 نیوتون متر است، به‌پیش می‌رود. آپشن‌های خودرو نیز برای یک پیکاپ قابل‌قبول هستند.

       بیسو (BISU)

بیسو از آن دسته برندهای چینی است که با شکست فوری مواجه شده است. این برند با شعار محصول اقتصادی لوکس به بازار ایران راه یافت. اما دیری نپایید که بازار خرید و فروش خودروهای بیسو با رکود مواجه شد. ترجیح خریداران بیشتر بر آن است که بودجه خود را صرف خرید خودروهایی مانند ام وی ام X33s و هاوال H2 کنند که از رقیبان سرسخت T3 به شمار می‌آیند. هزینه‌های سرسام‌آور نگهداری از خودرو و استهلاک بالای پیشرانه توربو شارژ ازجمله دلایلی هستند که موجب کاهش محبوبیت برند بیسو در میان خریداران شده‌اند.

       راین (RAYN)

راین هم از دیگر برندهای چینی است که تجربه خوبی از حضور در بازار ایران کسب نکرده است. میزان بالای خرید ماشین‌های راین به سال‌های 2011-2012 برمی‌گردد و اکنون رضایت مشتریان با این خودروهای نه‌چندان جذاب به دست نمی‌آید. بنابراین، رقبای مدرن‌تر و دارای آپشن‌های بیشتر توانسته‌اند به‌راحتی خودروهای راین را از میدان بیرون کنند.

موج جدیدی از خودروهای چینی

اگرچه از پیش با محصولات برندهایی مانند جک، لیفان و جی‌ام سی آشنایی پیداکرده‌ایم، اما مدل‌های جدیدی از این خودروسازان در حال ورود به بازار ایران هستند که تجربه‌ای از آن‌ها در دست نیست. بنابراین، میزان استقبال مشتریان از آن‌ها می‌تواند بسته به شرایط بازار، امکانات خودروها و در مقایسه با رقیبان آن‌ها دچار تغییرات چشمگیری شود. در حال حاضر خودروهای لیفان X70، جک T8 و X7، SWM G01، جی‌ام سی S350 و SX60 در مسیر ورود به بازارهای ایران قرارگرفته‌اند و با توجه به عدم وجود تجربه از این خودروها، به‌عنوان خودروهایی با کیفیت ناشناخته وارد می‌شوند و تا چند سال آینده نمی‌توان با قطعیت از کیفیت و عمر مفید آن‌ها سخنی به میان آورد.

تجربه آسوده و اطمینانی خرید و فروش اقساطی خودرو

فروش اقساطی خودرو، در شرایط نابسامان اقتصادی که روزانه شاهد گران‌تر شدن خودرو و کاهش قدرت خرید مردم هستیم می‌تواند به افرادی که قصد خرید قسطی خودرو را دارند امکان رسیدن به ماشین دلخواهشان را بدهد. همان‌طور که می‌دانید در فرایند لیزینگ خودرو، خریدار مبلغ به توافق رسیده شده را به صورت قسطی به شرکت لیزینگ مورد نظر پرداخت می‌کند. از جمله مزایای خرید اقساطی خودرو می‌توان به تنوع در طرح خودروها و کوتاه بودن زمان واگذاری اشاره کرد. با همراه مکانیک می‌توانید از تجربه نسل سوم فروش اقساطی خودرو و مشاوره عقد قولنامه بهره ببرید و ضمانت کارشناسی از این تیم دریافت کنید. پیگیری تمام مراحل فروش خودرو توسط مشاور اختصاصی و فروش بی‌دردسر بدون حتی یک تماس تلفنی با تیم حرفه‌ای همراه مکانیک میسر می‌شود.