تویوتا یاریس کراس با توان هیبریدی و حالت رانندگی چهارچرخ معرفی شد

تویوتا رسماً در نمایشگاه اتو سالن 2020 توکیو هاچبک سابکامپکت داغ GR یاریس را با سطح بالایی از قدرت و مهندسی معرفی کرده است. این در حالی است که خودروسازان وطنی که طی چند سال اخیر به خوبی نشان داده اند علاقه عجیبی به شنا کردن در جهت خلاف آب دارند، برخلاف نیاز بازار، محصولات جمع و جور و هاچ بک شان را صندوقدار می کنند! گروه بین الملل: تویوتا باGR یاریس وGR سوپرا به دنبال تنوع بخشیدن به ترکیب خود و جلب نظر علاقه مندان به خودروهای اسپرت است، اما در آینده نزدیک چیزهای بیشتری برای آینده وجود دارد. یک مزیت دیگر کامپیوترگیربکس تویوتا یاریس به اینصورت است که خودش دائما عیب یابی کرده و در صورت بروز عیب و اشکال در قسمت های برقی و حتی خود گیربکس با دادن آلارم یا روشن شدن چراغ در داخل صفحه کیلومتر به راننده اطلاع میدهد. این ویژگی و طراحی Mercometer یک حرکت عاقلانه توسط تویوتا برای جذب خریداران بیشتر به نمایشگاه های خود است زیرا همه مردم عاشق ظاهر عجیب و غریب C-HR نیستند.

در هر صورت، شما باید به سختی کار کنید تا به حداکثر گشتاور خود در ۱۸۴ پوند فوت در رانندگی با سرعت بالا ۵۰۰۰ برسد – هیچ کدام از آب پایین تر از قدرت توربو اینجا نیست. شاید بتوان لکسوس LFA را تنها محصول ساخت زیرمجموعهی تویوتا دانست که در سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲، در حد سوپراسپرتهای زمان خود ظاهر شد؛ اما تلاش تویوتا برای رقابت با ابرخودروهای جادهای مثل بوگاتی یا کونیگزگ بسیار رؤیایی و فراتر از انتظار بهنظر میرسد. هیوندای i ۲۰، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۵ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. خودروی سواری ساخت شرکت خودروسازی ایرانی، سایپا است. اخیرا مدل دو درب این خودرو برای شرکت در مسابقات رالی معرفی شد که در این مطلب به معرفی و توضیح تجربه رانندگی با این خودرو خواهیم پرداخت . با این حال ، هنگامی که تویوتا سرانجام در سال 1957 با تاج به بازار آمریکا وارد شد ، این نام مورد استقبال قرار نگرفت به دلیل مفهوم اسباب بازی ها و حیوانات خانگی.

هرچند ابعاد یاریس کراس از تویوتا C-HR کوچکتر شده اما به دلیل برخورداری این مدل از طرحی عامهپسندتر، میتوان احتمال داد که این خودرو بیشتر از C-HR با چهره خاص، مورد استقبال مشتریان قرار گیرد. شاهین با گارانتی سه ساله به مشتریان تحویل داده میشود. ↑ «سایپا رهام از سال آینده با موتور تیبا وارد بازار میشود». ↑ «سایپا رهام SP100 با موتور توربو تیبا وارد بازار میشود». این خودرو قدرت بالای 210 اسب بخاری داشته و به مصاف رقبای سرشناسی چون رنواسپورت کلیو 200 و فولکس واگن پولو GTI با قدرت 189 اسب بخار خواهد رفت. البته این موتور در نسخهٔ ژاپنی خروجی کمی بیشتری معادل 272 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور دارد. زیر کاپوت GR یاریس اما یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری سه سیلندر توربوشارژ قرار گرفته که 260 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این دو خودرو که یکی تحت لیسانس شرکت رنو در کشور تولید و دیگری به صورت CBU وارد کشور می شود هرچند در یک سبد قیمتی قرار دارند، اما از لحاظ فنی با یکدیگر متفاوت هستند.

↑ ۲٫۰ ۲٫۱ ۲٫۲ «نام محصول جدید شرکت سایپا تغییر کرد- اخبار اقتصادی – اخبار تسنیم – Tasnim». طرح جدید پیش فروش چهار مرحله ای محصولات ایران خودرو … مدلهای موجود از خودروی Yaris در ایران از وجود نمایشگر لمسی بی بهره هستند و سیستم سرگرمی آنها هم تنها به یک سیستم صوتی خلاصه میشود. سایپا شاهین نخست قرار بود از موتور ۱٫۶۵ لیتری خودرو برلیانس اچ۳۳۰ استفاده کند، اما به دلیل تحریمهای ۱۳۹۷ و خروج برلیانس از ایران این موضوع منتفی شد. این خودرو تا پیش از عرضه، «رهام» نام داشت اما به پیشنهاد غلامرضا کیامرزی، پژوهشگر محیطزیست، به مدیرعامل سایپا نام این خودرو به شاهین تغییر یافت. که همه تغییرات باعث شده تا این مدل از خودوری تویوتا بسیار اسپرت و جذاب به نظر برسد. خودروی رالی تویوتا نیز هفتهی آینده در رالی مونتکارلو معرفی خواهد شد. همچون سایر محصولات تویوتا، یاریس جدید نیز از کمبود امکانات نسبت به رقبا رنج میبرد و حتی از تنظیم برقی صندلی ها و ایربگ های جانبی و پرده ای نیز در این هاچ بک کوچک خبری نیست.