آقا توی دراز مدت تراتل دردسرش کمتره یا توربو؟

جوون که بد جوری ترسیده بود ، رو به کاپیتان کرده و یا یک ناسزا می فهمونه که نمی خواهد حرف بزنه .. خلبان به مسئولان رادار می گه .. اقایون حرف نمی زنند و با اجازتون می رم ببیم چی پیش می آید .. ! هیچ کس فکرش رو نمی کرد که در پشت ظاهر آرام آن ها چه می گذرد .. ! خلبان بعد از گرفتن تآئیدیه از سرپرست گروه ، آنتن های اضافی رو جمع می کند .. لحظاتی بعد رمزی به پست فرماندهی ستاد کل نیروی هوایی مخابره می شود که معنی و مفهوم ان مختصات رادیو منافق است. اتومبیلی که در این شماره قصد بررسی آن را داریم پراید هاچ بک به مدل 1374 شمسی است، این اتومبیل در حال حاضر سریع ترین اتومبیل موجود در کلاس ریس استریت مسابقات شتاب در کشور است، اتومبیلی که تمامی قطعات آن از کمپانی های بزرگ دنیا خریداری شده است.

در این موارد شخص کنترل کننده مدل خود قادر به کنترل کامل مدل به تنهایی بود. در این پرواز، خلبانها در ساعت ۰۹:۱۹ برای اولین بار با برج فرودگاه یاسوج تماس گرفته و ارتفاع خود را ۲۱۰۰۰ پا اعلام و درخواست اطلاعات هواشناسی میکنند که کنترلر نیز دید افقی را ۱۰ کیلومتر، در ۳۵۰۰ پایی ابرهای کومولونیمبوس و در ۹۰۰۰ پایی overcast خواهد بود و دما را ۱۴ درجه عنوان میکند. کنترلر مرکز کنترل به خلبان گفته است که در این مسیر هوایی حداقل ارتفاع مجاز 17 هزار پا است و اگر می­خواهی پایین­تر بروی باید با فرودگاه یاسوج هماهنگ کنی. در صورتی که مشکلی برای این دو شیر برگشتی به وجود بیاید امکان متوقف شدن کابین به صورت خودکار از بین می رود که در این صورت باید در جهت رفع نقص و یا تعویض شیر های معیوب اقدام کرد. اکثر ای سی یو های ساژم مورد استفاده در ۲۰۶ ( البته به ندرت بعصی از بوشها هم همینطور ) بعد از مدتی کار کردن قسمتی از اطلاعات موجود در حافظه فلاششون یا از بین میره و یا پاک میشه! تعبیه پیش فیلتر ناخالصی با راندمان تقریبا ۳۰ درصد بر اساس روش Dust Spot در باکس ترکیب هوا و در بخش بالای کویلهای گرمایی و سرمایی باعث جلوگیری از تجمع و انباشتگی گرد و غبار و ذرات درشت موجود در جریان هوا و در نتیجه مسدود شدن کویلها و سایر تجهیزات میشود.

تمامی فیلترها باید مجهز به گیج اندازهگیری فشار نصب شده بر روی واحد هوارسان باشند تا با بیان اختلاف فشار استاتیکی زمان تعویض فیلتر مشخص شود. در ساختمان های مجهز به سیستمهای کنترلی مرکزی DDC، EMCS یا BMS فشار فیلتر تحت نظارت بوده و در مواقع لازم سیستم اعلام خطر هشدارهای لازم را به ناظرین اعلام میکند. طراحی ضعیف سیستمهای هوارسان منجر به انتقال سطوح نویز بسیار شدید از طریق تجهیزات تولید به وسیله کانال در فضاهای مسکونی میشود. در خصوص هوارسانهای دو جداره این مسئله اغلب یک نگرانی محسوب میشود زیرا جدار حلبی داخلی در برابر پراکنده شدن و تضعیف صدا مقاومت میکند و به انتقال آن از طریق کانال کمک میکند. بسیاری از سازندگان کانالهای دو جداره عایق صدا یا تضعیف کنندههای فابریک با بدنه حلبی داخلی سوراخ دار و آستر پلاستیک یا فویل غیر قابل نفوذ را ارائه میدهند. اغلب از تضعیف کنندههای فابریک به دلیل محدودیت فضای نصب و برای بهبود قابلیت رسیدگی و قابلیت تمیز کاری سطوح داخلی استفاده میشود. در آزمايش بر روي نمونه واقعي، مركز جرم پرنده به يك ميز متصل شده است بهطوریکه از حركت انتقالي آن جلوگيري شده و فقط امكان تغيير در زواياي چرخشي وجود داشته باشد. و همینطور توجه داشته باشین که نگین خب این باتری اش مهم نیست که تاثیری نداره فقط دو تا سروو رو میخواد کنترل کنه…

گاهی اوقات، یک ترمز دستی معمولی ایدهی جالبی نیست. یک عمر پرواز از او مردی آسمانی ساخته است. • پهن کردن و چک قبل از اتصال کانوپی ( Canopy ) به هارنس و موتور ( Preflight ). • یاد گیری چگونگی اتصال کانوپی به هارنس , کنترل رایزرها و لاینها که بدون مشکل باشد و در صورت عیب , سنسور تراتل پیکاپ رفع ایرادهای ممکنه ( Trouble Shooting ) . برای مقابله با این مشکل بسیاری از طراحان از بالا بردن دمای هوای خروجی از کویل سرمایی تا دماهای بالاتر از دمای اشباع توسط نوعی گرمایش مجدد حمایت میکنند. برای رفع این مشکل استفاده از کانال های گرد و حلزونی، تقویت و سفت کردن کانال با بست پیشنهاد میشود. در تقویت موتور غیر اتمسفریک، با استفاده از سیستمهای پرخوران نظیر توربوشارژر و سوپرشارژر، خودرو را برای جنگ با ثانیههای کمتر و پیست آماده میکنیم! انباشتگی مایع در سیستمهای هوارسان و توزیع منجر به رشد میکروبها و آسیب تجهیزات میشود.